flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати вивчення задоволеності відвідувачів (учасників судових засідань) роботою ПЗАГС у період карантинних обмежень

25 червня 2020, 10:02

В умовах всеукраїнського карантину специфіка та можливості сьогодення багатьом установам дозволяють перейти на дистанційний режим роботи. Однак судова система продовжує працювати у штатному режимі. Зважаючи на епідеміологічну ситуацію з одного боку та  необхідність гарантування права на судовий захист кожного, перед судами постала необхідність  до збалансованості в організації роботи.

Якість роботи установи можна визначити як ступінь відповідності певним стандартам продуктивності, ефективності і якості. Ці ознаки залишаються актуальними і в період забезпечення належної безпеки в умовах дотримання протиепідемічних заходів.

З метою убезпечення відвідувачів та працівників Північно-західного апеляційного господарського  суду від поширення вірусу введено ряд обмежувальних заходів. Це зокрема і скасування особистого прийому громадян, проведення масових заходів, не пов'язаних з процесуальною діяльністю суду (круглі столи, семінари, дні відкритих дверей та ін..).

Отож чи вплинули згадані обмеження на якість надання послуг у ПЗАГС ми з'ясовували за допомогою відкритого онлайн опитування.

Перше, що нас цікавило – це чи погоджуються відвідувачі із встановленими обмеженнями та чи вважають їх виправданими?

100% опитаних проявили одностайність у цьому питанні і вважають, що зазначені вище запобіжні заходи є необхідними задля збереження життя і здоров'я відвідувачів і самих працівників суду. Серед заходів, які можна було б скасувати респонденти відзначили лише особистий прийом громадян і зауважили, що його можна відновити для осіб, у яких немає ознак гострого респіраторного захворювання.(рис 1, 2)

Рис.1

 

 

Рис.2

 

Активне впровадження в практику судів систем інформатизації та автоматизації судочинства, які отримали назву «електронне правосуддя», сьогодні є важливою умовою успішного розвитку судової системи. Одним з елементів «електронного правосуддя» є застосування систем відеоконференцзв‘язку, які надають учасникам процесу можливість дистанційної участі в судовому засіданні. Оскільки ситуація наразі диктує свої умови, у ногу з запропонованими технологіями йде значна кількість опитаних, адже за відгуками респондентів така форма перебування у судовому засіданні як відеоконференцзв'язок сприймається досить позитивно. Перевагу їй надали 67.6% опитаних. (рис.3)

Рис.3

Водночас 14,7% висловились, що в умовах дотримання заходів запроваджених на час карантину для них важливим є безпосереднє перебування у залі судового засідання при слуханні справи, а відтак вони погоджуються із перенесенням розгляду справи.(рис. 4)

 

 

 

Рис.4

Широке застосування відеоконференції для участі в судовому засіданні осіб, які територіально віддалені одна від одної або від місцезнаходження суду сприяє підвищенню оперативності здійснення судочинства, дотриманню строків судового розгляду як важливого елемента права на справедливий суд. Наразі для можливості проведення судового засідання (окрім закритого розгляду) у дистанційному режимі у ПЗАГС функціонують системи програмного забезпечення TrueConf та EasyCon, що значно полегшують комунікацію учасників процесу.

Що стосується комфортності перебування у суді, якій керівництво та колектив суду надають особливої важливості, адже ми всіляко дбаємо про те, аби відвідувачі почували себе на території суду зручно і безпечно, за даними аналізу опитування 94,1% відвідувачів відзначили, що комфортність перебування за час карантину не постраждала та залишилася на належному рівні (рис. 5). В цілому,  загальна оцінка якості роботи суду за п'ятибальною шкалою у 74,9% опитаних становить «5».(рис.6)

Рис.5

 

 

 

Рис.6

 

 

Респондентам також було надано можливість назвати конкретні рекомендації, щодо заходів покращення функціонування суду у період карантину. Частина їх скористалася такою можливістю та внесли рекомендації щодо додаткової дезінфекції не лише при вході на територію суду, а й при виході з неї. Деякі пропозиції носили рекомендаційних характер з приводу дотримання термінів розгляду справи.

Насамкінець зазначимо, що «імунною відповіддю» нашої установи на епідеміологічну ситуацію є створення штабу, щодо запобігання поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19 та Порядок проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних та інших заходів у Північно-західному апеляційному господарському суді. Положеннями Порядку встановлене чергування технічних працівників, тобто кожні три години приміщення суду обробляється дезінфекційними засобами. На вході у приміщення встановлено вхідний санітарний контроль, а відвідувачам вимірюють температуру. Аби не втрачати важливу інформацію навіть у кризових становищах у приміщенні суду та на веб-сайті розміщена інформація про тимчасові заходи з організації роботи суду з метою мінімізації ризиків розповсюдження гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Також, учасникам судових процесів рекомендовано знайомитися з матеріалами справи після завершення карантину, ознайомлення учасників судового процесу з матеріалами судової справи, за наявності такої технічної можливості, здійснювати в дистанційному режимі шляхом надсилання сканкопій матеріалів судової справи на електронну адресу, зазначену у відповідній заяві.

Отож, підсумки анкетування свідчать про, в цілому, належний рівень організації роботи Північно-західного апеляційного господарського суду у період дії протиепідемічних заходів. Ми дякуємо кожному респонденту за участь в опитуванні та його оцінки, адже думка кожного з вас є вкрай важливою для нашої роботи та здійснення заходів для її покращення.