flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Спори про визнання недійсним рішення розгляду тендерних пропозицій, оформленого протоколом, відносяться до юрисдикції адміністративних судів

23 травня 2019, 11:43

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 14 травня 2019 року в справі № 918/843/17 зазначила, що орган виконавчої влади або місцевого самоврядування у відносинах щодо організації та порядку проведення торгів (тендеру) діє як суб`єкт владних повноважень і спори щодо оскарження рішень чи бездіяльності цих органів до виникнення договірних правовідносин між організатором та переможцем цього тендеру відносяться до юрисдикції адміністративних судів. Проте після укладення договору між організатором конкурсу та його переможцем спір щодо правомірності рішення тендерного комітету підлягає розгляду в порядку цивільного (господарського) судочинства, оскільки фактично зачіпає майнові інтереси переможця торгів.

Як зазначено у постанові, позовними вимогами у цій справі є визнання недійсним рішення тендерного комітету Департаменту, оформлене протоколом від 24 листопада 2017 року № 77/2, у зв`язку з його необґрунтованістю.

Вказаним рішенням визнано цінову пропозицію ТОВ «Укрбудреммонтаж Інжиніринг» такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, скасовано рішення від 18 жовтня 2017 року (оформлене протоколом розкриття тендерних пропозицій № 66/1/1) «Про визначення ТОВ «Укрбудреммонтаж Інжиніринг» переможцем процедури закупівлі та відхилено його тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Це рішення було опубліковано в системі електронних закупівель «РгоZоrrо» 24 листопада 2017 року.

З ТОВ «Укрбудреммонтаж Інжиніринг» (як переможцем торгів) не було укладено договір на предмет закупівлі: «Реконструкція будівлі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти в м. Рівне по вул. Чорновола, 74», а звідси між переможцем та замовником договірні правовідносини не виникли.

Отже, предметом оскарження у цій справі є не рішення Антимонопольного комітету України (пункт 7 частини першої статті 20 Господарського процесуального кодексу України), а рішення тендерного комітету Департаменту (пункт 10 частини першої статті 20 цього Кодексу).

Зважаючи на викладене, Велика Палата Верховного Суду вважає, що спір у цій справі за характером правовідносин підлягає вирішенню за правилами адміністративного судочинства. За таких обставин суди першої та апеляційної інстанцій дійшли помилкових висновків про необхідність розгляду цієї справи в порядку господарського судочинства.

Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про те, що касаційна скарга ТОВ «ОРІК» підлягає задоволенню, судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій - скасуванню, а провадження у справі № 918/843/17– закриттю.

З повним текстом постанови Великої Палати Верховного Суду від 14 травня 2019 року у справі № 918/843/17 можна ознайомитися за посиланням  http://www.reestr.court.gov.ua/Review/81799994

 

Суддя, секретар ІІ Судової палати Алла Гудак