flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Код за ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія

  1. Замовник:

1.1. Найменування: Північно-західний апеляційний господарський суд.

1.2. Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 42261284.

1.3. Місцезнаходження: 33001, м. Рівне, вул. Яворницького, 59.

  1. Найменування предмета закупівлі:Код за ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія.
  2. Умови застосування переговорної процедури закупівлі:

Абзац 4 пункт 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «відсутність конкуренції з технічних причин».

  1. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-23-017942-c
  2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Якість електричної енергії, що постачається відповідно до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375.
  3. Очікувана вартість предмета закупівлі: Пунктом 3 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначено розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів. Так, очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом.

Відповідно до постанови НКРЕКП від 05.10.2018 №1177 «Про затвердження Порядку формування цін на універсальні послуги» (зі змінами) тариф на універсальну послугу на січень 2022 року становить 5,96255 грн/кВт. год з ПДВ, та включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг.

Таким чином, враховуючи тариф на універсальну послугу та обсяг електроенергії в розмірі  36500,00 КВт/год, очікувана вартість закупівлі становить 217 633,08 грн.

  1. Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі.

Відповідно до п.2 ч.2 ст. 62 Закону України № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії»  до спеціальних обов’язків, що покладаються на учасників ринку електричної енергії відповідно до цього Закону для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, належать, виконання функцій постачальника універсальних послуг.

Частиною 1 статті 63 Закону № 2019-VIII передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.

Згідно з пп. 93 ч.1 ст. 1 Закону № 2019-VIII універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.

При цьому, малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт (ч. 1 ст. 1 Закону № 2019-VIII).

Відповідно до договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії                  №280028612 від 27.03.2019 (в редакції від 30.06.2020 р.), приєднана та дозволена потужність об’єктів Північно-західного апеляційного господарського суду становить 40 кВт.

Таким чином, Північно-західний апеляційний господарський суд в силу приписів Закону №2019-VIII, як малий непобутовий споживач з 01 січня 2022 року має право на отримання універсальної послуги постачання електричної енергії.

У той же час, право отримання універсальної послуги не позбавляє споживача права на закупівлю електричної енергії за вільними ринковими цінами.

Відтак, з метою обрання виду закупівлі електричної енергії, проведено порівняння цін на електричну енергію в тарифі  на універсальну послугу в Рівненській області та вільних цін на ринку у 2021 році.

Так, середньорічна ціна на електричну енергію в тарифі універсальної послуги у 2021 році була значно нижча середньорічних цін на електричну енергію за «вільними цінами».

Згідно аналітичних матеріалів Оператора ринку електроенергії щодо аналізу роботи ринку «на добу наперед» в 2021 році середньозважена ціна за період січень 2021 року – листопад 2021 року на РДН становила 1770,83 грн/МВт•год (без ПДВ). У той час як прогнозована середня закупівельна ціна електроенергії у ТОВ «РОЕК», як постачальника універсальної послуги у Рівненській області, протягом січня 2021 року – листопада 2021 року в середньому становила 1735,41 грн/МВт•год (без ПДВ).

Окрім того, було проаналізовано ціни на електричну енергію за допомогою публічного модуля аналітики BI ProZorro (https://bi.prozorro.org), який містить дані про всі закупівлі, проведені через систему Prozorro. Так, застосувавши фільтр по коду ДК 09310000-5 Електрична енергія, було відсортовано закупівлі електричної енергії на 2022 рік за процедурою відкритих торгів зі статусом «Пропозиції розглянуті» за датою останніх оголошених тендерів та обраховано середню ціну на електричну енергію - 4,9 грн за кВт/год, у той час як прогнозована середня закупівельна ціна електроенергії у ТОВ «РОЕК» на січень 2022 року становить 4,19654 грн за кВт/год з ПДВ.

Таким чином, враховуючи принцип максимальної економії бюджетних коштів, раціонального їх використання та те, що ціна на електричну енергію ТОВ «РОЕК», є нижчою, у порівняні з цінами інших постачальників, вбачається найбільш економічно вигідним здійснити закупівлю електричної енергії для Північно-західного апеляційного господарського суду в 2022 році у постачальника універсальної послуги.

Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.

Відповідно до абз. 4 п. 2 ч. 2 cт. 40 Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо товари можуть бути поставлені виключно певним суб’єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.

Підставою для обрання саме цієї процедури закупівлі є чинне законодавство України.

Згідно з постановою НКРЕКП №429 від 14.06.2018 р. ТОВ «РОЕК» надано ліцензію з постачання електричної енергії споживачу та покладено виконання функцій постачальника універсальної послуги на території Рівненської області протягом чотирьох років, починаючи з 01.01.2019 р. 

Абзацом 4 ч.2 ст.63 Закону № 2019-VIII передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг на недискримінаційних засадах.

Документальним підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин є Постанова НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території».

Так, згідно Додатку 3 Постанови НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 визначено ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія» постачальником універсальної послуги на закріпленій території Рівненської області.

Таким чином, в силу приписів ст. 63 Закону № 2019-VIII, Постанови НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 у Рівненській області є один постачальник універсальної послуги, що є підставою для застосування переговорної процедури закупівлі з TOB «РОЕК», через відсутність конкуренції з технічних причин.

Перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:

Договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії                  №280028612 від 27.03.2019 (в редакції від 30.06.2020 р.).