ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови Північно-західного апеляційного господарського суду
від 25.10.2023 № 92-од/г
ДЕКЛАРАЦІЯ
ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ПОЛІТИКИ
Північно-західного апеляційного господарського суду
І. Загальні положення
Декларація енергетичної політики Північно- західного апеляційного господарського суду (далі - суду) на період 2024-2026 роки (далі - Декларація) розроблена на виконання:
- Закону України «Про альтернативні види палива» від 14.01.2000 № 1391-XIV;
- Закону України «Про альтернативні джерела енергії» від 20.02.2003 № 555-IV;
- Закону України «Про енергетичну ефективність»від 21.10.2021 № 1818-IX ;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2021 р. № 1460 «Про впровадження систем енергетичного менеджменту».
- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 373-р «Про схвалення Енергетичної стратегії України на період до 2050 року»;
Декларація спрямована на підвищення ефективності використання енергії/енергетичних ресурсів та скорочення видатків суду на комунальні послуги.
ІІ. Індикативні цілі енергетичного менеджменту
Індикативними цілями енергетичного менеджменту суду, котрі потрібно досягти за період з 2024 по 2026 рік (в порівнянні із показниками 2022 року):
- зменшення викидів СО2 на 4,5 % (1,5% щорічно);
- скорочення витрат природного газу на опалення будівлі суду на 4,5 % (1,5% щорічно);
- скорочення витрат електричної енергії на 4,5 % (1,5% щорічно);
- скорочення витрат води на 3,2 % (0,8 % щорічно);
- ефективність використання залучених коштів на потреби підвищення ефективності енергоспоживання, що характеризується фактичним досягненням річної економії / належним використанням вкладених коштів.
Індикативні цілі досягаються за рахунок реалізації низки практичних енергозберігаючих заходів, спрямованих на подальше скорочення обсягів споживання енергоресурсів.
Економічний механізм енергетичної політики суду базується на зацікавленості установи, а також його працівників у зменшенні витрат на оплату енергоресурсів.
ІІІ. Шляхи досягнення цілей
Для досягнення індикативних цілей енергетичного менеджменту необхідно вирішити питання щодо:
- організаційного забезпечення, впровадження механізму енергозберігаючої політики суду;
- фінансового забезпечення;
- матеріально-технічного забезпечення.
- Організаційне забезпечення полягає у впровадженні системи ефективного енергетичного менеджменту, впровадження механізму енергозберігаючої політики суду, основними складовими якого є:
- створення системи мотивації працівників суду до енергозбереження, забезпечення інформаційної підтримки заходів з енергозбереження, поширення позитивного (передового) досвіду (ставлення) працівників до питань енергозбереження, забезпечення їх відповідної інформацією, що стосується енергозберігаючої політики суду;
- залучення спеціалістів з енергозбереження для консультацій та реалізації енергозберігаючих проектів, участь в пілотних проектах із запровадження енергозберігаючих заходів, технологій, систем.
- Перспективним напрямом фінансового забезпечення енергозберігаючої діяльності є впровадження та активне використання принципу економії від ефективного виконання планових заходів. Зміст цього принципу полягає у тому, що фінансування реалізації кожного наступного заходу з енергозбереження повинне забезпечуватися приростом енергоефективності та отриманням економічного ефекту від попереднього. Одержаний у підсумку ефект від упровадження енергозберігаючих заходів суду повинен бути достатнім та перевищувати фінансові вкладення на їх здійснення.
Першочерговій реалізації підлягають мало витратні енергозберігаючі заходи, які характеризуються порівняно невеликим економічним ефектом та такими самими капітальними вкладеннями. Отриманий ефект від впровадження всіх заходів має перевищити витрати суду на їх реалізацію, забезпечивши значне підвищення енергоефективності в цілому.
- Матеріально-технічне забезпечення досягається за рахунок модернізації або заміни наявного енергоємного обладнання, запровадження новітніх енергоефективних та енергозберігаючих технологій, зменшення втрат паливно-енергетичних ресурсів.
ІV. Механізм реалізації Декларації
- Організацію виконання Декларації відповідно до своїх повноважень здійснює:
- загальну координацію та контроль за виконанням заходів енергетичного менеджменту - голова суду;
- відповідальний за впровадження та функціонування системи енергетичного менеджменту – заступник голови суду;
- енергоменеджер – начальник відділу матеріально-технічного забезпечення суду, а у випадку його відсутності (відпустка, відрядження, тимчасова непрацездатність, інше) – особа, яка виконує обов’язки начальника відділу матеріально-технічного забезпечення суду.
- Моніторинг виконання плану діяльності системи енергетичного менеджменту суду проводиться із залученням начальника відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності - головного бухгалтера, уповноваженої особи із закупівель суду, завідувача господарства, на підставі аналізу економічних показників витрат на енергозабезпечення суду та оплату судом комунальних послуг.
- V. Фінансування
Фінансування виконання Декларації та плану діяльності системи енергетичного менеджменту суду здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених кошторисом суду на кожний бюджетний рік.
Фінансове забезпечення реалізації Декларації досягається за рахунок включення до бюджетних запитів при розрахунку витратної частини кошторисів суду на відповідні роки сум, запланованих на реалізацію заходів, передбачених планом діяльності системи енергетичного менеджменту.
VІ. Заходи реалізації Декларації
Заходами реалізації Декларації є:
- забезпечувати функціонування, розвиток та вдосконалення системи енергетичного менеджменту;
- керуватися у своїй діяльності нормами ДСТУ ISO 5001:2020 (ISO 5001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»;
- здійснювати планування відповідних фінансових, матеріальних та інших ресурсів, необхідних для досягнення цілей системи енергетичного менеджменту;
- враховувати критерії енергоефективності під час проведення публічних закупівель товарів (обладнання), послуг, пов’язаних зі споживанням енергії, проектування та виконання ремонтних, регламентних, а також інших видів робіт;
- вживати заходів щодо підвищення рівня енергетичної ефективності будівлі з урахуванням отриманої за результатами її сертифікації інформації шляхом впровадження економічно обґрунтованих енергоефективних заходів;
- проводити моніторинг, вимірювання та аналіз обсягів споживання енергетичних ресурсів, вживати заходів до їх економного та раціонального використання з метою щорічної оптимізації енерговитрат, зменшення витрат на оплату комунальних послуг, викидів СО2;
- підвищувати рівень інформованості працівників із питань енергозбереження, раціонального використання енергоресурсів, завдань, планів дій та цілей, що стосуються енергетичної ефективності;
- практична реалізація заходів з енергоефективності та альтернативної енергетики в адміністративному приміщені суду з урахуванням фінансових та організаційних можливостей що стосується зокрема модернізації котельні суду (заміни газових котлів) за наявного фінансування.
VІІ. Очікувані результати виконання Декларації
Виконання організаційних та технічних заходів, передбачених Декларацією та плану діяльності системи енергетичного менеджменту, надасть можливість досягти економії коштів за рахунок зменшення витрат на закупівлю природного газу, електричної енергії та води.
ПОГОДЖЕНО
Відповідальний за впровадження та
функціонування системи енергетичного
менеджменту в суді
Олег ТИМОШЕНКО
_________________________