Щоб почути чиюсь думку, потрібно дати можливість її висловити.
Для отримання зворотного зв'язку від осіб, які звернулися до суду для вирішення своєї проблеми, Північно-західний апеляційний господарський суд на постійній основі проводить анонімне анкетування відвідувачів суду.
Таке анкетування висвітлює справжнє враження опитуваного, адже він безпосередньо перебуває у суді, спілкується з працівниками суду, а отже може оцінити і умови перебування, і ставлення до нього працівників суду.
Опитування охоплює широке коло питань, відповіді на які дають змогу звернути увагу на існуючі проблеми чи складнощі, а також покращити організацію роботи суду. Це і відкритість та доступність подання інформації, і своєчасність судового розгляду, і якість судових рішень, і комфорт перебування у приміщенні суду.
Аналізуючи результати анкетування, керівництво суду докладає усіх можливих зусиль для того, щоб кожен, хто звертається до суду, отримав якомога якісніші послуги.
Так, впродовж липня-грудня 2019 року в опитуванні взяли участь 56 респондентів, з яких: 17– 18-25 років, 27 – 26-39 років, 17 – 40-59 років та 4 – старше 60 років. Усі мають повну вищу освіту, з них 32 – вищу юридичну. В опитуванні взяли участь 60,7% чоловіків та 39,3 % жінок відповідно.
Зважаючи на те, що Північно-західний апеляційний господарський суд розглядає справи з 5 областей (Вінницької, Волинської, Житомирської, Рівненської та Хмельницької), 75% опитаних не проживають у м. Рівне.
57,1% опитаних вважають себе людьми середнього статку, нижче середнього – 33,9 % і двоє – заможними (це 5,3%)
Переважна більшість (89,3%) цілком обізнані з роботою судів та суддів в цілому.
Якість роботи Північно-західного апеляційного господарського суду оцінили на "відмінно" 80,4 % відвідувачів, на "добре" – 16,1%, на "задовільно" –3,6%, "незадовільно" – жоден.
За п'ятибальною шкалою рівень якості роботи суду становить 4,8 бали.
Загальні показники якості роботи суду, середній бал:
доступність суду :
чи легко знайти будівлю суду - 4,9;
чи зручно добиратися громадським транспортом – 4,8;
чи достатньо паркувальних місць – 3,7;
зручність та комфорт:
місця для очікування та оформлення документів – 4,7;
вільний доступ до побутових приміщень) – 4,8;
чистота прибирання – 4,1;
достатність освітлення – 4,5;
повнота та якість інформації:
зручність розташування інформаційних стендів – 4,5
доступність до приміщень суду осіб з обмеженими можливостями – 4,8.
Високою оцінкою (оцінювалися вчасність та безперешкодність вирішування справ у суді, як подати позов, ознайомитися з матеріалами справ, отримати рішення) – 4,8 бали.
Високими балами оцінено відвідувачами роботу працівників апарату суду. Зокрема:
доброзичливість, повага, бажання допомогти – 4,5;
однакове ставлення незалежно від соціального статусу – 4,6
професіоналізм, знання своєї справи – 4,7.
Щодо дотримання термінів судового розгляду, то їх респонденти оцінили так:
вчасність початку судового засідання – 4,0;
врахування побажання сторони при призначенні дати та часу засідання – 4,0;
вчасність отримання судових повісток, обґрунтованість затримки чи перенесення слухань) – 4,4.
Сприйняття роботи судді:
неупередженість та незалежність – 4,1;
коректність, доброзичливість, ввічливість – 4,4;
належна підготовка до справи та знання справи – 4,7.
Судове рішення респонденти оцінили таким чином:
27 з 56 опитаних вказали, що рішення щодо них було на їхню користь. З 19 опитаних, рішення у справі яких винесено не на їхню користь, 7 відповіли, що не мають наміру оскаржувати рішення у касаційній інстанції, 12 – не відповіли на питання; мають намір оскаржити – 16.
83,9% респондентів вважають достатньою забезпеченість працівників суду матеріально-технічними ресурсами для ефективного виконання своїх обов’язків.
Щодо організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства суду, то з 56 опитаних, які відповіли на це питання, 37 відчули позитивні зміни, 15 вважають, що зміни не відбулися.
Зауважимо: за основу анкетування використано «Систему оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи», яка була розроблена та рекомендована робочою групою з розробки системи оцінювання якості роботи суду за підтримки проекту USAID «Справедливе правосуддя» та затверджена Радою суддів України.
Опитування є добровільним, інформація, яка збирається, є цілком конфіденційною і отримані відповіді використовуються лише в узагальненому вигляді.